LP-skivor, Julsånger och Packning

Jag bara måste skriva det här som gör mig så glad. I övergår så hittade jag några gamla LP-skivor i Magasinet hemma hos oss där vi bor nu. Jag tog in dem och började spela dem. Blev överlycklig när jag upptäckte att några av mina favoriter fanns. Först lyssnade jag på Forever Young  Alphavilles platta. Igår hittade jag I wanna dance with somebody med Whitney Houston. Och idag såg jag att jag hade Bryan Adams Heaven. Åh, jag hamnade verkligen i himlen när jag fick höra de sångerna.

Igår träffade jag min kära vän Miriam i Stockholm. Det var så roligt att träffa henne! Vi fikade, såg på vakterna klockan 12 utanför slottet och andades in sthlm. Och Mirre kom på en idé, att vi skulle ställa oss och sjunga julsånger. Så vi sjöng på flera ställen i gamla stan och tjänade faktiskt en hel del pengar. Det var så roligt! Jag älskar såna spontana grejer där allt kan gå fel men då det ofta lyckas. Haha, det var så galet och jag ska alltid minnas det.


Idag packar jag och imorgon åker vi norrut. Hem. Äntligen. Blir där en vecka. Nu ska jag bara komma på nyårslöften. Det var ju ett år sen sist.

Kommentarer
Postat av: miriam

jag såg på rasmus på luffen idag och blev så grymt sugen på att luffa! speciellt med minnet från gårdagen i bakfickan!

2008-12-28 @ 23:44:37
Postat av: san

Vill bara hälsa här på ditt blogg!

Gott nytt år!!



San med magen

2008-12-30 @ 15:07:05
Postat av: alicia

åh, kommer du upp till norr! :D ngt häromkring? Skulle vara såå kul att träffa dig! vi har massor att ta igen! Kram!/al.

2009-01-02 @ 16:04:34
URL: http://nogg.se/alwennstig
Postat av: Geffer

Heej!

Tänkte på dig igår, kul å få läsa om dina äventyr i storstan! :D

Du firade nyår här uppe lr?

Jag var i skåne på livskraft, underbart härligt! :D

Men nu är jag hemma i snön igen, fint det med!

Kram!

2009-01-03 @ 11:44:34
Postat av: Ulrika

Hej Marlene! Kul att du har en blogg! Roligt att läsa dina tankar och funderingar, du skriver bra! Önskar dig ett fantastiskt och välsignat år 2009!

Kram Ulrika

2009-01-03 @ 15:58:49
Postat av: Malin på BF

Hej Marlene!

Tack för ditt mejl!...så du har börjat blogga: coolt! :)Då kan jag ju hålla mig lite uppdaterad på vad som händer i ditt liv!

Hoppas att allt är bra med dig!

Är nu tillbaka på jobbet efter en skön julledighet. Träffade Berit här innan jul, du vet...din handledare från Mobila...Hon pratade så gott om dig! Du har verkligen en unik förmåga att beröra människor, Marlene!

Önskar dig en god fortsättning på 2009!

Stor kram, Malin.

2009-01-07 @ 14:44:26
Postat av: Eliyana

SAv: Oj! första gången jag blir kallad vuxen. tingeling är bäst!

Jag ska snart tatuera henne på min arm. och förhoppningsvis får jag hem en plånbok med henne nästa vecka :)

Ja, men hon är häftig!

2009-01-08 @ 23:03:17
URL: http://eliyana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0