Markus, Carina och Britney

"Denna dagen- ett liv". Som farbror Melker på Saltkråkan sa. Den här dagen har kanske inte varit den mest ultimata dagen man kan tänka sig, men det finns ändå små saker som man kan uppskatta. Som att få bo i ett varmt hus. Det är inte alla förunnat. Min mamma kommer dagligen i kontakt med Västerås hemlösa och missbrukare och det skär i hjärtat när vi tänker på hur de ska ha det i jul. Jag tycker verkligen inte om kyla, och ändå är det inte kallast nu. Jag skulle vilja att alla människor inte bara skänker en tanke, utan också gör vad de kan för att hjälpa någon annan idag, imorgon och hela tiden. Det skulle bli så mycket bättre om vi kunde tänka på andra istället för att tänka på oss själva för mycket. Sprid lite glädje nu i advent och även i fortsättningen. Det förändrar liv. Det låter klyshigt, men låt det inte bara vara en klysha, gör det till verklighet i ditt liv.

Ikväll vann Markus och Johanna i Stjärnor på is. Jag har gillat Markus Fagervall sen första dagen på Idol. Han har en sån otrolig känsla när han sjunger och så är han sig själv, lugn och galen på samma gång. Jag är stolt över att vara norrlänning när jag ser på honom. Så det var jätteroligt att de vann och att han vann Idol förut. Det är skönt med personer som är sig själva vart de än är, även i tv.


Jag diggar Carina Berg också. Hon är modig och söt på samma gång. Och så känns det som att hon lever sig in i det hon gör och bjuder på sig själv. Jag skulle vilja veta om hon är lika gullig annars också. 

Åh, idag klämde jag tre fingrar i en dörr, det gjorde så ont! Senare klämde jag andra handen i en stol. Inte så lyckat. Men jag kan iallafall skriva så jag har inte brutit nåt som tur är. 

I'm watching "Britney Spears: For the record" right now. Yeah, I know, I've been watching the whole night this evening. But it really made me thinking and understand how hard it is for Britney. This special life when you're so famous. She deserves better. Now she is only caught in some kind of sick world. She want freedom, but she can't get it. She is a sweet southern girl, just like somebody else. I like her. "Womenizer, womenizer.." It was really good to know a little truth about her. I thank God I'm not famous. 

Hon hade en fin relation till sin pappa. Jag såg det när hon skämtade och berättade för de andra hur han är och när jag såg hur han gav henne sin favoritfrukost. Jag är glad att jag har en hel relation till min pappa. Jag skrattar åt hans torra humor, kanske för att jag har samma. Han gillar Tele 2 reklamen som går nu. Du vet den där "Born to be cheap" med ett svart får. Och han gillar Svensson Svensson. Det är det bästa, när vi skrattar tillsammans. Men jag uppskattar honom otroligt mycket också när det är svårt och jobbigt och då han ändå finns där för mig. Jag hörde en gång att den bild man har av sin pappa är ungefär vilken bild man har av Gud. Och då är jag lyckligt lottad. Ingen kan vara perfekt förutom Gud, men min pappa har verkligen tagit hand mig och gett mig det jag behöver. Och det tror jag gjort att jag har den barnsliga tro på Gud som jag har. Att pappa ordnar allt. Han älskar mig. Jag önskar att alla som har trasiga relationer till sina pappor skulle få upprättelse och få börja tro på en Gud som älskar dig. Och om det inte går, att du ändå låter Gud få läka dina sår, för han är en pappa som du kan lita på och som aldrig kommer såra dig, lämna dig eller svika dig.
Den pappan betyder allt för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0