Handsprit, stress och medicin

Idag har jag fått erfara ännu en dag på mitt jobb, med allt vad det innebär. Mellan varje åktur i hemtjänstens fina bilar får jag träffa människor med ett långt liv bakom sig, och det är spännande att få en glimt av någons historia. Det är så mysiga tanter och farbröder som jag har förmånen att besöka varje dag. När man så har lite tid över och kan sätta sig ner och prata en stund har det stor betydelse både för dem och för mig själv. Idag har jag bl.a. hunnit med att diskutera konst, lägga hårrullar för första gången i mitt 20-åriga liv och bli utbjuden på opera! Mitt i all fokusering på att ha spritade händer, ge rätt medicin och hinna med nästa besök på 6 min, ser jag varje vårdtagare som en människa med ett behov att bli sedd och hörd. Det här jobbet är inte alltid lätt, det är en utmaning som jag klarar av med Guds hjälp. Men framförallt ger det mig så mycket att få del av människors berättelse, kunskap och omtanke. När jag möts av en sån kärlek, värmer det mig. Jag vill sprida den kärleken vidare och vara ett ljus som värmer där jag går fram. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0