påskveckan

Den här veckan. Det började med att jag åkte till Borlänge och hälsade på ett gäng fotbollsintresserade, (eller mindre intresserade) fantastiska vänner. Jag hängde med på deras jobb som teamare där de hänger med kidsen i en fritidsgård, är på en skola som stöd m.m. Det arbete den här fritidsgården hade är värt en eloge, de hade hållt igång sedan 1975. Ledarna var jättetrevliga, ungarna underbara som alla barn är och placet var bra försett med innebandysal, alla möjliga spel som dart, biljard, fotbollsspel, wii och guitarhero. Det fanns ett café, tv, kiosk och skateramp. Såna ställen är guld värda. Jag var med och spelade innebandy och fick stryk av 11 åringar, med det var roligt och jag trivdes. 
Vi var också uppe i backhoppningstornet i Falun. Det var jättefint men alla fick tvångstankar när vi var så högt uppe så jag tror inte att det kan vara meningen att man ska befinna sig så högt upp. Vi fick också vara med om eld jonglering och eldsprutning. Det var fint och stämningsfullt när solen gått ner. Det var det bästa stället att fria på.

Besökte min moster och hennes hund Kiwi också. Det var mysigt.

Lite mindre planerat blev det så att jag åkte på en påskkonferens över helgen för att stå i monter för Teen Challenge. Jag fick klartecken från Gud att jag skulle göra det, så från Hans sida var det tänkt. Där fick jag prata med många människor. Jag träffade gamla bekanta och nya. Och, hör och häpna, jag träffade en bandmedlem i Blindside! Han kom fram till mig och frågade var konsertlokalen var och jag pekade dit jag visste att den var och kände mig stolt över att ha ledsagat en vad jag anade mycket känd person. Wow. Jag lägger till det i min lista över kända personer jag träffat. 

Natten till långfredag frös jag otroligt mycket och vaknade ungefär varje timme. Då tänkte jag på hur det måste ha varit för Jesus samma natt för 2000 år sedan, fast mycket värre förstås. Tänk att veta att man ska dö, vilken ångest han måste ha haft. 


Och han gjorde det för oss, för alla människor. Den här påsken har det inte varit godis, ägg och kycklingar för mig. Det har varit Jesus och berättelsen om den första påsken och om Guds plan genom hela historian. Från det att människorna måste offra djur för att få närma sig Gud och räddas från döden till den dag då Jesus offrades som det perfekta påskalammet. Guds lamm som tar bort världens synd. Genom hans död och uppståndelse är vägen öppen till Gud och vi kan få ta emot evigt liv. Om vi tror och tar emot Jesus som vår hjälte i våra hjärtan. Temat på konferensen tre dagar var förlåtelse. Jesus har förlåtit alla mina fel. Men jag ska också förlåta och be om förlåtelse. Ordet förlåt öppnar upp och gör något speciellt, det verkar på ett starkt sätt. Kärleken överskyler alla fel.



Ingen, nej ingen har älskat som du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0