Våren i Ransta

Först vill jag ta upp det som alla vuxna, seriösa och pensionärer pratar om. Vilket ootroligt väder! Det är som att vi varje gång fascineras när solen kommer fram. Underbart. Min glasspremiär har inte ägt rum ännu, jag väntar på det perfekta ögonblicket. Det ska bli speciellt och jag ska njuta fullt ut. Och för att citera Pelle "Att äta en glass är lovsång."

Det är mycket i spanskan de här veckorna. Annars hade jag följt med mina vänner på TC till Berlin imorgon. Men jag är glad för deras skull, jag tror att de kommer ha en häftig resa.
 
Och för att citera Isaks citat: "Prisa Gud! Här kommer skatteåterbäringen!" Det är fantastiskt vad glad jag blev när jag öppnade mitt kuvert. Åh, vilken uppmuntran, men stackars alla som måste betala. Det är inte rättvist. Men jag tackar Gud för de pengarna.

Idag vaknade fotbollstjejen i mig. Jag och lillasyster spelade fotboll, för jag blev så sugen. Och, åh, vilken lycka att få springa sig törstig i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0