Så lyckas du tro på dig själv!

Tips från coachen:

*Sluta jämför dig med andra! Du har saker som du är bra på, som du kan utveckla. Titta inte på andra och tänk att du är sämre, utan bli peppad av andra som är duktiga på det de gör. Tänk att du är bäst på det du gör!

Exempel:

Jag har tänkt på att när jag lagar mat går det mycket bättre när jag tänker att jag är värsta proffset och låter mig vara lite stolt.

Mitt stora intresse, musiken och sången har jag utvecklat mycket mentalt genom att tänka att jag är bra och bättre än andra sångerskor. Jag har lyssnat på de bästa och tänkt att jag är bättre än dem. Man måste överdriva för att man själv ska fatta att man är bra.

Jag kan drömma mig bort och tänka på hur det skulle vara om jag var känd. Då tänker jag att jag satsat järnet och hamnat på topp där det kanske inte alltid är så glamoröst. När jag sen kommer tillbaka i verkligheten så är jag nöjd med att inte vara känd och har ändå fått en motivering att fortsätta att nå mina mål och drömmar.  

*Ta till dig beröm och komplimanger, släng bort negativa kommentarer. Alla ord vi hör påverkar oss, vissa mer än andra. Därför är det viktigt att du säger till dig själv att de dåliga kommentarerna inte stämmer.

*Öva, öva, öva! Man kan inte sitta och deppa för att man aldrig kommer kunna göra en fin halsduk som julklapp om man inte har börjat sticka ens. (eller hur man nu gör en halsduk, virka kanske)

*Sök information om din talang/ditt intresse. Prata med människor för att få tips och råd, googla m.m.

Du ska veta att du har ett stort värde. Du klarar mer än du tror. Tänk dig att du gör nånting som du länge velat göra, det är möjligt!

Vill avsluta med ett favorit citat:

"Att vara modig är att göra saker man inte vågar"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0