tvivel

"Gör er inga bekymmer, utan när ni åkallar och ber, tacka då Gud och låt honom få veta alla era önskningar. Då skall Guds frid, som är mera värd än allt vi tänker, ge era hjärtan och era tankar skydd i Kristus Jesus."
Fil.4:6-7

När jag börjar tvivla på att jag är på rätt ställe, när jag tänker "är det verkligen här jag ska vara?" och "jag är nog inte så bra på det här" så kan jag ana att de tankarna inte kommer från Gud. Eftersom jag har känt frid över beslutet att göra det jag gör, så kan jag veta for sure att Gud har en plan. Han är större än mig, han har alla pengar i världen, han bär hela världen på sina axlar och älskar mig. Och om det är sant, vilket jag vet, så vet han vad han gör, jag är nästan 100% säker på att jag hörde rätt när han sa att jag skulle teama, och om jag hörde fel när jag lyssnade så gör det inget, för Han har överseende med oss människor. Om vi inte väljer plan A, den väg han har tänkt, så har han alltid en plan B, plan C o.s.v..

Jag kan vara hur liten och osmart som helst, men Han är på min sida, och när jag ger Honom mitt hjärta, säger att jag vill följa Honom vart Han än går, så lägger Han allt tillrätta, Han ger mitt hjärta frid. Han är den som verkar genom mig, Han gör ett under! För hur mycket jag än skulle kämpa, så skulle jag inte klara av att vara så stark som jag måste vara nu. Det är omöjligt i min egen kraft, men tänk att Han vill samarbeta med mig...

Oj. Jag hade inte tänkt att predika, men det bara bubblar upp inom mig, du vet..

Egentligen hade jag tänkt skriva om saker som att jag trodda att jag hade kommit på en jättebra idé när jag kom på att jag kunde frysa in hackad lök, och var mäkta stolt för det, men det visade sig inte vara en så bra idé när hela frysen och allt i den fylldes av löksmak/doft. Jaja, då vet jag det till nästa gång.

Gårdags kvällen spenderades på kyrkan med undomsgruppen då vi lagade thai mat (rättare sagt, de andra lagade, jag föreslog att det skulle vara thai) Det var mysigt..

Ikväll ska jag försöka att inte glömma att tänka på tre saker som gjort mig lycklig idag. Det kan vara bra för att försöka muntra upp mig, och att veta att det finns mycket som jag är tacksam över.

hjärta hjärta hjärta

//Marlene


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0