writable notices



Har precis ätit falafel and bread och kan konstatera att jag fick till den nästan lika bra som falafel nr. 1 i mitt kära Malmö. Ser med saknad tillbaka på tider av världens godaste sesampizza som mellanmål i underbara Rosengård innan vi gick till läxhjälpen och hängde med en massa sköna kids.

Om jag ska summera de senaste dagarna så går det inte. Det spretar åt olika håll men här kommer lite axplock:

Var på en bejublad konsert med Samuel Ljungblahd utanför Jönköping i söndags. Det var fantastiskt att se och höra denna totalt onervöse norrlänning från Umeå utan hämningar bjuda på en otrolig upplevelse. Hans soulröst är helt makalös. "Nej jag är inte Markoolios tjocke bror" var en av hans klockrena kommentarer. "Show me where you want to lead me" och "People get ready" var några av höjdpunkterna. Fråga mig inte vad de vi träffade sen hette, mitt minne är ju som en guldfisks. Det stannade på Viktor..Simon..Evve..Sofia? Men så träffade jag Hanna L från Övik där också! Vilket sammanträffande det blev. Sen tog vi curry-bilen hem till Malins familj. Göde var det.




Måndagen var relax, take it easy dag för M och mig. Vi lunchade med två gamla klasskompisar, en som är gravid så det blev en del prat om barnvagnar och mammakläder och diverse annat. Jag och M åkte upp till Utsikten, som har Huskvarnas vackraste utsikt och brann senare den dagen hörde vi på nyheterna. Jag lovar, det var inte vi! Halo. Vi letade efter nummer tolv på en väg där en annan klasskompis från förra året har flyttat. Efter lååång tid visade sig att det var nummer elva han bodde på. Typiskt. Det blev en efterlängtad kaffe där. Mysteriet kvarstår dock, var de ojämna numren på den gatan har tagit vägen för vi hittade dem ingenstans! 



Jag hade världens sjukaste dröm inatt, berättade för M och hon tyckte samma sak. Jag vaknade mitt i natten alldeles svettig och hur rädd som helst, det var verkligen den hemskaste dröm jag haft nån gång. Jag berättar om nån frågar men jag vill inte skriva orden i onödan för då blir det på riktigt. 

Jag ringde min lillasyster i söndags då hon satt på bussen på väg hem från Stockholm. Hon hade hälsat på våra sommargrannar och fått se Alice i Underlandet och gå på akvarium. Så roligt för henne. Hon var så engagerad i fiskarna som var lika som "Hitta Nemo", Doris, sjöhästar och grodor i olika färger. Underbart. Jag fick knappt en syl i vädret. Så ska det va. Hon berättade också om när hon hade 3D glasögonen på sig och nästan kunde ta festisflaskan i reklamen på bio:) Så gulligt. Och när våra grannar blev förvånade när de fick betala dyrt för ett knippe sparris. Jordgubbar kostar 10 kronor på Hötorget när de ska plocka in på kvällen men de fick betala 100 spänn för lite sparris. Komiskt. 



min tokiga lilla syster, önskar vi kunde vara tillsammans mer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0