Som...

Hittade en nerskriven dikt jag skrivit för några år sen. Tycker den lite fångar känslan lyckan och hjärtat.

Som känslan att vara nyss kommen från duschen, som ett stilla sommarregn
så känns det när ditt vatten sköljer över mig

Som att stå längst upp på ett högt berg
så är det att ha universums skapare till far

Som att dansa barfota på grönt gräs
så är den lekfullhet jag känner när jag är med dig

Som att ligga nära och känna hjärtats slag
så är det när du kommer nära mig

Som mammas nybakade bullar med mjölk
så gott smakar din godhet

Som att höra min favoritsång spelas
så är det att höra din röst

Som när en förälder stoppar om mig
så är det när du säger 'godnatt' till mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0