Gott och blandat!

Ikväll hade vi en träff med integrationsprojektet mellan 9c på Hultdalsskolan i Åby och Internationella förberedelseklassen i Navestad. Denna kväll lagade vi mat! Det blev en stark rätt från Thailand, små piroger och "Halawa"; en efterrätt från Irak och våfflor från Sverige. Det är så roligt att det kom så många från båda klasserna den här gången och jag blir så glad över varje litet steg de tar i vänskap mot varandra. Jag älskar människor från hela jorden och tycker att de gör Sverige till ett rikt land; rikt på karaktär, gästfrihet, generositet, kärlek och omsorg. De som jag lärt känna från andra kulturer än Sverige är färgstarka människor som visat så mycket kärlek. Jag har sagt det förut, jag säger det igen: "Första gången man träffas blir man en vän, andra gången, är man en i familjen!"




"Oh, taste and see that the LORD is good..." Ps.34:8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0