En ovanlig syn i centrala Norrköping

På väg hem från min shoppingrunda idag fick jag se en tjock rök mitt i centrala Norrköping. Det var avspärrat ett helt kvartér och jag såg minst 5 polisbilar, 3 brandbilar och 3 ambulanser. När jag gick lite närmare såg jag människor som samlats för att se på när brandmännen försökte stoppa branden som hade utbrutit i en ateljé. Just den ateljén kikade jag in i när jag gick förbi på den gatan någon timma tidigare. Det var lite otäckt att se all rök och tanken att bränder sprider sig så fort. Brandmannen som stod på en skylift tog i med all sin kraft med en hacka för att krossa fönstren ovanför ateljén. Det var väldigt dramatiskt men vad jag förstod på nyheterna sen hade ingen kommit till skada i branden.

Lite shopping var bra för mina nerver :) Hittade ett par fina stövlar som jag behövde efter som mina andra skor är sönder. Och två par leggings. Och så köpte jag en supernajs bodylotion på The Body Shop. Och.. Och.. Ha det så kuult på returangen!
Btw, betalade för ett medlemskap i The Body Shop, tyckte det var värt det eftersom de står för så bra grejer. De jobbar bl.a. för att stoppa sexhandeln och för att skydda unga trafficingoffer. A Mary-star to that! Fick dessutom en goodie-bag med lite hudvårdsprodukter, prover, smink, make-up rådgivning och sminkning och erbjudanden- i like!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0