Trött men lycklig

Kändes som att det var dags för uppdatering just idag. Humöret ligger på en balanserad linje. Jag är varken rasande-upprörd över världens orättvisor, nere i ett mörker av lögner eller uppe i det blå och tror att jag har superhjälte-krafter. Och det känns bra. Att få bara vara. Inte behöva ha massor av jobbiga tankar eller relationer som är svåra.
Trött. Men Tacksam för livet.
Kommer att tänka på ett ställe i Bibeln en text som är ytterst relevant idag, med alla samhällets funderingar om hälsa, lycka, självbild m.m.
Du såg mig innan jag föddes,
i din bok var de redan skrivna,
de dagar som hade formats
innan någon av dem hade grytt.
Dina tankar, o Gud, är för höga för mig,
väldig är deras mångfald.
Vill jag räkna dem är de flera än sandkornen,
når jag till slutet är jag ännu hos dig.

Psaltaren 139:16-18

Det, mina vänner, är äkta lycka. Att få omslutas av vetskapen att "Du finns alltid med mig, hos mig". Du tror på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0