Matcha den här dagen!! (impossible thinking)

Står i ruinerna efter ett bullbak som heter duga!! Konfirmanderna var hemma hos mig och bakade till fikat i kyrkan imorron. Det var tur att jag fick hjälp av Amanda som var min assistent för tillfället, hon var en stjärna ska jag säga, effektiv som få! Jag trodde jag hade kommit ihåg att köpa allt som behövdes till baket, men efter ett tag så märkte vi att vi behövde:
  1. Mer pärlsocker
  2. En kavel
  3. Kanel
Nu blev det ett rännande utan dess like som någon sällan skådat...! En hushållsassistent/köksmaskin/köksassistent (vet inte riktigt dess rätta identitet) hade jag redan lånat för några sekunder sen hos granne nummer 1. Nu fick jag låna kanel hos granne nummer 2. Skickade ner några konfirmander för att köpa pärlsocker i kiosken nedanför, men nej, det fanns inte. Fick gå två hus bort och kolla om M hade pärlsocker- check-nej. Kollade grannhuset hos en tant jag känner- nej hon hade inte heller. Går tillbaka till mitt hus och hör precis att grannfamiljen nummer 1 ska skjutsa hem sina grannar. Springer ner och hinner precis åka med dem ner till affären. Eftersom jag kastade mig ut hann jag bara ta på mig ett par öppna sommarskor och det är ca 1 km hem igen, uppförsbacke, is och redan sent på kvällen. Hur ska det gå? tänkte jag..
Men som när jag en stund tidigare skickat en bön till Gud för att bulldegen skulle bli bra så förtröstade jag även nu på att min pappa Gud ordnar allt för mig! Jag gick in på affären ungefär trettio minuter innan stängning, gick ut och kollade på turlistan om det möjligtvis skulle gå någon buss upp till mig. När jag vände mig om kom bussen och jag hade av en händelse busskortet i fickan. Jag kunde inte annat än le och tänka "Gud är god!" Han har sån omsorg om mig att hela jag blir fylld av glädje, kärlek och den frid som bara Han kan ge.
Spotify: Jesus, navnet over alle navn- Impuls
Ps. Kaveln fick jag låna hos granne nummer 2 där jag plingade på en andra gång. Det är tur att jag har så underbara grannar :D
En heldag med konfirmanderna blev det, de är så fina allihopa!! Nu kan de alla tio budord och att baka bullar, det ni!
Åh, jag höll på att glömma; fick bästa överraskningen av Olle och Filip idag. Ett paket inslaget i folie med nyfångad och stekt strömming som de hade fiskat! De hade uppmärksammat att jag tycker om det. (Vilket jag inte tycker är konstigt eftersom jag är från kusten.) Jag som älskar överraskningar. Blev så glad! Tusen tack, det var gulligt av er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0