Vanlig-ovanlig vardag

Såg precis att jag fått ett nyhetsmail från dammsugarpåsar.nu Dammsugare är ungefär så långt från min vardag som det går att komma, så det blev bara komiskt. Jag gillade dock den fina inledningen om vädret som är obligatoriskt i ett svenskt brev:
Nu har vi kommit en bra bit in på det nya året; sportlov och påsklov närmar sig med rasande fart. Kvällarna blir ljusare och soliga dagar hörs fåglarnas kvitter allt tydligare. Det verkar helt enkelt som vi så smått börjar närma oss den efterlängtade våren.

Det tyckte jag var lite gulligt.. Inte illa för att komma från en dammsugarförsäljare!

En annan grej som vi gjorde igår var att baka chokladbollar! De blev lite mer exotiska med färsk cocos hackad av vårt eget fotbollsproffs från Ljungby! Semlor var lite för omständigt men vi kanske gör det en annan dag.






En annan sverige-nica grej som vi har här hemma är att vi har bil på innergården. Vi sitter på innergården och äter och jag tycker det är lite roligt att ha en bil en halv meter bakom sig. OCH det, det är en riktigt nice bil.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0