Grillspett och korsets väg

Saknar just nu:
åka spark
kyla som biter en i kinden
chokladbollar
Idag har jag bland annat:
ätit grillspett
monterat upp två fläktar

pluggat
Ur: "Bortglömd Gud. Den Helige Ande- försummad?" av Francis Chan

"Anden kommer att leda dig in på korsets väg, precis som han ledde Jesus till korset, och det är definitivt inte någon trygg eller underbar eller bekväm plats att vara på. Guds helige Ande kommer att forma dig till den person som du skapades till att vara. Den processen, som ofta är otroligt smärtsam, klär av dig din själviskhet, din stolthet och din fruktan."

Jag måste vara knäpp, för jag blir glad när jag läser och hör sånt här. Disciplin, att dö bort från sitt eget och obekväma situationer. Det kan bara bero på att Guds Ande bor inom mig och att jag gett Honom plats. I really love Him. Jag kan inte leva utan Honom. Det är det som kallas korsets dårskap. Många ser det som att slösa bort sitt liv. Min åsikt är att de stunder då jag känner att jag lever är då jag förstår att Han som har gjort himmel och jord har utvalt mig att gå Hans ärenden. Jag lever inte för mig själv. Det är det enda och bästa livet för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0